perjantai 11. joulukuuta 2015

Luukku 11: Kuulumiset


Joulukalenterin rinnalla tavalliset kuulumispostaukset on olleet vähällä, tai siis niitä ei ole ollut ollenkan... Mutta tässä luukussa kerron vähän miten meillä oikein menee. Sypellä olen pari kertaa itsenäisesti ratsastellut, mutta enemmän olen liikuttanut Tiltaa, jonka omistaja on tällä hetkellä saikulla, joten ei pysty sitä itse ratsastamaan. Suurelle osalle Tilta on varmaan tuttu vanhoista postauksista, mutta uudemmille lukijoille tulee uutena tuttavuutena.


Olen mennyt nyt edellisten viikkojen aikana Tiltalla itsenäisesti jäisellä kentällä, sekä kouluvalmennuksissa. Viikko sitten kenttä oli ihan sula, niin päästiin jopa hyppäämän pikkuesteitä ilman jalustimia. Tunnilla tultiin pientä pystyä kahdeksikolla, jossa aina vaihdettiin laukka. Tästä se poni vasta innostui jä lähti loikkimaan aina esteen jälkeen ihan omiaan. Tultiin myös pientä jumppaa laukassa.


Viime viikonloppuna kenttä ei ollut ihan täydellisessä kunnossa, kun alla oli edellisten päivien jäät ja päälle oli satanut lunta. Ratsastettiin silti Julian kanssa Pikkuveli ja Tilta. Pystyttiin kävelemään ja ravailemaan, mutta laukkaa ei uskallettu edes yrittää. Meidän oli ratsastuksen jälkeen tarkoitus mennä ottamaan talvisa kuvia, mutta aurinko oli jo laskenut sen verran, ettei kuvistaenää tullutkaan niin hienoja, mutta jotain silti!


Kouluvalmennuksissa Tilta on osoittautunut yllättävän mukavaksi ratsuksi. Ainakin edelliskertoihin, mitä ponilla olen ratsastanut verrattuna poni on tullut tosi kivaksi ratsastaa, tai sitten minä olen oppinut ratsastamaan sillä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti