sunnuntai 25. lokakuuta 2015

Helsingin (HIHS) viikonloppu kuvapostauksena

Keskiviikko iltana lähdettiin Julian kanssa kohti etelää. Määränpäänä oli Helsinki, tai oikeastaan Suomen suurimmat ratsastuskilpailut: Helsinki International Porsche Horse Show. Kyyti loppui aamulla Vantaalle, josta hypättiin bussiin jolla päästiin pääkaupunkiin. Onnistuttin jäämään bussista liian aikaisin poissa, joten jouduttiin kävelemään aika pitkästi aukiolle, josta ratikka lähti Jäähallille.
Hallilla oli jo ensimmäinen luokka saatu pakettiin ja toinen alkoi olla lopullaan kun sinne saavuttii, mutta ehdittiinhän me siellää olla koko päivä aina seitsemään asti, jolloin näytös loppui.

Ensimmäinen yö yövyttiin tuttujen luona, josta lähdimme aamulla jo kymmenen aikaan takaisin keskustaan, koska Beritillä, joka oli saapunut Helsinkiin vasta torstai iltana oli työjuttuja aamusta. HIHS:hin liput olivat vasta iltanäytökseen, joten pyörittiin keskustassa kaupoissa, joista tosin ei tarttunut mukaan oikeastaan mitään. Kahdentoista aikoihin kävästiin Aleksanterinteatterilla josta mentiin syömään Nepalilaiseen ravintolaan. Ruoan jälkeen mentiin vielä teatterille, jossa Beritin työkaveri kierrätti meitä teatterissa.

Kolmen aikoihin lähdettiin Albertinkadulla sijaitsevaan hotelliimme ja veimme tavarat huoneeseenjoka oli meille varattu. Jäähallille lähdettin hivuttautumaan hotellilta vähän jälkeen viisi. Käveltiin keskustaan ruttopuiston kautta, jossa pysähdyttiin ottamaan parit kuvat.

10.

Perjantain iltanäytös alkoi 145cm kansainvälisellä avausluokalla,
jonka jälkeen ratsastettiin 140cm aikaluokka.

11. Nää oli vaan niiin söpöjä!
12. Huomatkaa hevosen silmätön silmä
13.
14.
15.

"Isojen luookien" jälkeen areenalle pääsivät Amateur Tourin kymmenen parasta ratsukkoa, jotka mittelivät koko Tourin voitosta jokainen omalla korkeudellaan, jolla oli hypännyt edellisetkin luokat.
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita ei tästä luokasta puuttunut, kun jokainen ratsastti niin hyvin ja lujaa kuin pystyi voiton maku suussaan.

16.
17.
18.
19.
20.
21.

22. Amateur Tour 2015 VOITTAJA!

Esteet kerättiin nopeasti poissa ja kentälle tuli tanssija ja upea kouluhevonen ratsastajineen. Tässä vaiheessa tosin 32GB:n muistikortista loppui tila kesken, joten esitys jäi vain silmämuistiin. Hotellille päästiin takaisin vähän ennen kello 24.00. Lauantai aamuna herättiin kahdeksalta hotellin aamupalalle, ja lähdettiin Julian kanssa Kamppiin, linja-auto asemalle, josta meidän OnniBussi lähti Ouluun 11.30.

Tällainen Helsinki-reissu meillä tällä kertaa! Löytyikö suuren kuvamäärän joukosta mitään lempi kuvaa tai jotain sitä vastaavaa otosta?